ترازو ها انواع مختلفی دارند که می توان به ترازو های آزمایشگاهی، صنعتی، فروشگاهی و ... اشاره نمود. هر چند  گروه های مختلف دیگری از انواع ترازو ها نیز وجود دارند که فروش انواع ترازو را با تنوع زیادی رو به رو کرده است.

ترازو ها از قطعاتی تشکیل شده اند که این قطعات به صورت هم زمان و به صورت هماهنگ تنظیم شده اند و در نتیجه ی عمل این قطعات عمل وزن کشی انجام می شود. نمایشگری که بر روی ترازو ها وجود دارد برای نمایش عدد به دست آمده از عمل وزن کشی مورد استفاده قرار می گیرد.  در ترازو های دیجیتالی این عدد به صورت یک عدد دیجیتالی و در ترازو های عقربه ای این عدد  به کمک عقربه ی ترازو و  حرکت آن بر روی اعداد مشخص می شود.

فروش ترازو های قدیمی و جدید

نوع ساده و ابتدایی ترازو ها  از دو کفه و یک شاهین تشکیل شده بودند. عمل وزن کشی توسط این ترازو ها به این صورت بود که جسم مورد نظر بر روی یک کفه ی ترازو و وزنه ها بر روی کفه ی دیگر ترازو قرار می گرفتند و دو کفه به کمک شاهین به تعادل در می آمدند و توزین انجام می شد.

ترازو های کفه ای از قوانین اهرم در فرایند توزین استفاده می کردند. بعد از ترازو های قدیمی و ساده ی کفه ای، ترازو های قپان، ترازوی آبی و ترازو های ترکیبی ساخته شدند که هر یک کاربرد هایی داشتند و نسبت به ترازو های کفه ای بسیار پیچیده تر بودند.  ترازو های قپان و آبی و ترکیبی دارای پله های بیشتری بودند که نوع پیچیده ی آن ها دارای پنج پله بود. در  نوع ترازو های ترکیبی، عمل وزن کشی در هوا و آب انجام می شد. ترازو های آبی نیز با غوطه ور کردن جسم در آب ،  عمل وزن کشی را انجام می داد. در حال حاضر فروش ترازو های عقربه ای و دیجیتالی رونق دارند و در حال حاضر این نوع از ترازو ها در بازار موجود هستند.

اطلاعاتی در زمینه فروش ترازو

بهتر است قبل از مراجعه به سایت های فروش ترازو با گذشته ای از این کالا آشنا شویم:

ترازو ها ابزار بسیار کاربردی هستند؛ ترازو نوعی وسیله اندازه گیری جرم اجسام مختلف می باشد که در صنایع  مختلف و آزمایشگاه ها و تجارت کاربرد فراوانی دارد. ترازو طی دوره تکامل خود انواع مختلفی مانند ترازوی دو کفه ای، ترازوی عقربه ای و ترازوی دیجیتال را تجربه کرده است.

ترازو های قدیمی و دو کفه ای از وزنه هایی با وزن مشخص از جنس مس یا آهن استفاده می کردند که در یک کفه ترازو قرار می گرفت و در کفه دیگر جسمی که قرار بود توزین شود گذاشته می شد و هنگامی که عقربه (شاهین) به حالت تعادل می رسید نشانگر این بود که جسم هم وزن با وزنه های کفه دیگر می باشد.

تصور اشتباه درباره ترازو ها این است که ترازو ها وزن اجسام را نشان می دهند در صورتی که کار اصلی ترازوها چه عقربه ای و چه دیجیتال نمایش جرم یک جسم می باشد. محاسبه ی وزن تنها بر عهده دستگاه نیرو سنج می باشد.

فروش ترازو ها با کاربرد های متنوع

در زندگی روزمره ما با ترازو سر و کار زیادی داریم مثلا در موقع خرید یا فروش، ترازو یک عنصر ضروری برای محاسبه مبلغ می باشد. مثلا در فروشگاه های مواد غذایی یا میوه و سبزیجات و قصابی ها نمونه هایی از مکان هایی هستند که به طور روزمره با ترازو سر و کار دارند. همچنین برای توزین اجسام بسیار ریز و یا با ارزش مانند طلا نیز به ترازو هایی با دقت بالا نیاز داریم. در صنعت های مختلف نیز انواع باسکول و ترازو کاربرد بسیار زیادی دارد، برای مثال در برخی کارگاه های صنعتی برای به حداقل رساندن میزان ضایعات و یا بهره وری بیشتر از مواد اولیه خود از ترازو های دقیق استفاده می شود. در آزمایشگاه ها نیز عملیات ترکیب مواد با یکدیگر باید به نسبت های دقیقی باشد که بدون وجود ترازو این امر بسیار دشوار خواهد بود.

 

ساعت پاسخ گویی تلفنی : 9 صبح الی 22
آدرس ایمیل : info@tajhizat.co
خط ویژه چهار رقمی ← 0216123
خط اختصاصی ← 02180808081
تماس نمایندگی ها ← 70-02133510970 ، 21-02166919619 ، 02166940107 ، 65-02155833430 ، 02166085712
نمایشگاه و فروشگاه ← خیابان آزادی بعد از استاد معین ابتدای خیابان دکتر هوشیار پلاک 83 ط 3

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 457
نمایش همه
علاقه مندی ها ()