دستگاه جوش در صنعت کاربرد بسیاری دارد. جهت اتصال دادن دو قطعه به هم از این دستگاه استفاده می شود. قطعاتی که با استفاده از دستگاه جوش به هم متصل می شوند باید از خانواده فلزات باشند. دستگاه جوش در انواع جریان ثابت و ولتاژ ثابت وجود دارد. در دستگاه جوش از نوع جریان ثابت الکترود مورد استفاده قرار میگیرد که مانند سیم لحیم در لحیم کاری است و در دستگاه جوش با ولتاژ ثابت از نوع جوشکاری گازی استفاده می شود. دستگاه جوش یکی از پرکاربردترین دستگاه ها برای اتصال فلزات به یکدیگر میباشد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی تغییراتی زیادی در ساختار و کارایی دستگاه جوش به وجود آمده است. شرکت های مختلفی هستند در ایران که انواع دستگاه جوش را تولید و به بازار عرضه میکنند. با ما همراه باشید برای معرفی انواع مختلف دستگاه جوش در ادامه مطلب:

برخی از دستگاه های جوش برای اتصال فلزات ساختمانی استفاده می شوند. انواع دستگاه های جوش ساختمانی عبارتند از: ترانسفورماتور، رکتی فایر، ژنراتور الکتریکی، ژنراتور احتراقی و اینورتر اشاره نمود.

دستگاه جوش ترانسفورماتور یکی از انواع دستگاه جوشکاری ساختمانی محسوب میشود که جریان برق شهری را با تفاوت ولتاژ پایین و یا بالا تبدیل کرده و برای جوشکاری های طولانی مدت بسیار مناسب میباشد. طراحی دستگاه جوش ترانسفورماتور به گونه ای است که در جوشکاری های طولانی مدت هیچگونه آسیبی نمیبیند.

دستگاه جوش رکتی فایر از لحاظ کارایی شباهت بسیار زیادی به دستگاه ترانسفورماتور دارد و تنها تفاوت آن با دستگاه ترانسفورماتور در این است که دستگاه جوش رکتی فایر از قابلیت حمل برخوردار است.

از جمله دستگاه های جوشی که به عنوان مولد کابل جوش عمل میکند دستگاه ژنراتور الکتریکی میباشد و میتواند جریان برق را برای عملیات جوشکاری افزایش میدهد.

یکی از انواع دستگاه جوش که به دلیل معایب خود کنار گذاشته شد و از دستگاه های منسوخ شده محسوب میشود دستگاه ژنراتور احتراقی میباشد. ژنراتور احتراقی به دلیل آلودگی های زیادی گه ایجاد میکند دیگر مورد استفاده قرار نمیگیرد. یکی دیگر از مشکلات این دستگاه ها مربوط به سر و صدای زیاد آنها میباشد. سر و صدای زیادی این دستگاه جوشکاری منجر به آذار و اذیت ساکنین به محل پروژه میشود.

در آخر برای معرفی انواع مختلف دستگاه جوش باید به آخرین نسل از دستگاه جوش که از مزیتهای بسیار زیادی نیز برخوردار است اشاره کنیم. دستگاه جوش اینورتری از وزن بسیار کمی برخوردار است و میتوان آنر به مکان های مختلف پروژه برای انجام عملیات جوشکاری حمل نمود. این دستگاه با توجه به وزن کوچک از کیفیت جوشکاری بسیار بالایی برخوردار است و میتواند اتصال بسیار محکمی را ایجاد کند. دستگاه جوش اینورتر میتواند با برق خانگی به راحتی کار کند. نیازی نیست تا برای استفاده از این دستگاه به دنبال برق ۳ فاز باشید.

معرفی انواع دستگاه های جوشکاری

معرفی انواع مختلف دستگاه جوش

تا چه اندازه با ابزارهای جوشکاری آشنایی دارید؟

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
Tag
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
دوشنبه 24 شهریور 1399 در ساعت 10 : 25 دقیقه
تعداد بازدید : 755
نمایش همه
علاقه مندی ها ()